Cel mai căutat antrenor al minților strălucite.

Am stat de vorbă Kristopher, crescut în orfelinate, cel mai căutat antrenor al minților strălucite.

Ochii lui mari, verzi, profunzi, te scanează rapid și-ți spune povestea, fără eforturi. Kristof s-a născut cu abilități speciale și se ocupă în prezent de copiii supradotați din România. În urmă cu trei ani, tânărul a colaborat cu o asociație din Nordul Americii, în calitate de expert asociat pentru programe dedicate copiilor cu abilități…extrasenzoriale. Lajos Kristof este singurul tânăr expert educațional de origine română, decis să schimbe destinele copiilor care nu se pot adapta la actualul sistem de educație! Am insistat să aflu care sunt aptitudinile lui de reușește să citească atât de repede profilul unui copil. Știu sigur că la bătrânețe va lua Nobelul în Literatură – cu certitudine, felul în care scrie mă pune pe gânduri.

 

Nu e doar asta, ci felul în care conceptul creat de Kristopher a devenit o alternativă la educația din România.S-a antrenat timp de 10 ani alături de un maestru în educația excelenței, iar acum fondează Școala de Excelență Kristopher. Am participat alături de el la Tabăra Kristopher, iar cu ocazia asta, am reușit să rup câteva vorbe, în speranța că voi reuși să vă conving ( dacă nu v-am șocat deja). Am aflat care sunt modelele care i-au schimbat viața. De la Iustin Capră, inventatorul rucsacului zburător până la matematicianul Florian Colceag, antrenorul de genii, care a obținut recordul mondial la cele mai multe medalii internaționale la olimpiadele de matematică.

 

kristopher2

 

Lajos, Școala de Excelență are un nume cu o vibrație spirituală. Cine este Kristopher?

“Kristopher înseamnă purtător de credințe!” Suntem un popor distrugător de minți luminate! Evaluarea unui copil nu înseamnă critică ci respect față de unicitatea fiecăruia!

 

Vișinel, eu nu fac nimic! Chiar vrei să dau din casă? ( râde sub mustăți). Vorba maestrului Iustin Capră, de origine sunt român, ( aici am o scuză fiindcă am crescut pe plaiurile românești, tatăl meu e la o distanță de România)Dumnezeu este pedagog! Copiii sunt lumina viitorului nostru, flacăra lor sunt speranțele vii și care ne demonstrează că trebuie să ne schimbăm atitudinea în educație. Școala din România e un sistem care distruge sensibilitatea, iar întregul drum pe care-l parcurge copilul în viața școlară arată mai rău decât un cimitir al potențialelor. Suntem un sistem tâmpit, distrugător de talente.

 

Încă de la grădiniță, copilul este învățat să critice, nu să evalueze corect și calitativ. Un copil învață de frică și știe de frică. Suntem un popor distrugător de minți luminate! N-am învățat nimic. Educația are un rol important în societate, în primul rând ne ajută să demonstrăm, totuși, că suntem animale domestice. Din prea multă sete de bogăție, graba asta a traficului de metehne tâmpite împrumutate de peste ocean ne-a transformat în niște monștri care se hrănesc din ură, violență. Copiii sunt educați cu frica, profesorii sunt puși la zid și îngropați de birocrație, angajații din centrele de plasament ajung peste noapte pedagogi ai unor copii bătuți de soartă.

 

Ceea ce fac eu la Școala de Excelență Kristopher este modelul pe care mi l-am dorit de mic. Un sistem umanizat, în care copilul să se simtă iubit, protejat și ajutat să-și împlinească misiunea și talentul. Kristopher este un copil supradotat crescut în orfelinate, cu o poveste de viață. La 10 ani căra cu el căra cu el la ore tomuri întregi de tratate psiho-pedagogice, se punea în ultima bancă și sorbea fiecare rând. În vremea asta, colegii lui silabiseau povești ori învățau să recunoască la tablă un subiect și-un predicat. Când l-au vazut că el, o mână de om, slăbănog și firav, a venit să le mai ceară și manuale de anatomie, bibliotecarele i-au spus că trebuie să fie dus cu capul.

 

kristopher

Ce înseamnă alternativa Kristopher?

Curricula educațională înseamnă experiența de viață a fiecărui copil din care va învăța și trăi, prin evoluția sa personală. Copilul va învăța să devină generos, bun și va găsi în toate activitățile pasiuni care să atragă binele, frumosul și adevărul, apropriindu-l de elementele adevărate ale naturii prin experimente. O educație altfel, orientată pe descoperirea, cultivarea talentelor la micuți. O pedagogie a parteneriatului de creație ( părinte-mentor-copil), care să găsească un spațiu comun de participare, în care profesorul și copilul cresc împreună în spiritul libertății emoționale, schimbului lucid de nevoi și idei, dorinței de a se asculta și autoreprezenta.

 

De unde a pornit ideea de Școala de excelență Kristopher?

Aș fi vrut să se numească Dominiq, Luca sau Petru…
Ideea a pornit de la copiii care mi-au schimbat viața. Cei care m-au întrebat de ce nu am școala mea… Ce-i drept, mă ascundeam și plângeam ca un tembel, într-un fel mă gândeam să fac împrumut la bancă. Și uite așa am dat de tine, Vișinel, cred că tu ai fost cel care m-a împins să zbor unde vreau…
Pe Luca l-am întâlnit la grădiniță, a fost copilul căruia i-am fost educator și care m-a învățat să fiu copil, Petru, primul copil care a fost alături de mine în toate proiectele și mi-a spus că-și dorește să fie elevul unei școli pe care ar urma să o înființez. M-am trezit într-o dimineață cu el la grădiniță și m-a luat în brațe, spunându-mi: Tu ești cel mai bun tată din lume! Uf, sunt mulți copii care mi-au schimbat viața… I-am întrebat cum ar vor să se numească școala și ce fel de profesori și-ar dori, iar toți au spus: vor să fie “ca tine, inteligent și bun la suflet!”

 

Suntem un popor deștept sau inteligent?

Deșteptăciunea presupune viziune. Inteligență avem, Slavă Domnului, destulă. Deștept e acela care este un vizionar destul de fin ca să își dea seama pe ce lume trăiește. Până acum n-am fost deștepți, acuma începem să ne deșteptăm.
Mai trebuie să căpătăm și înțelepciune pentru ca n-am prea avut aproape deloc. Am mers la întâmplare, nu ne-am bătut capul, i-am lăsat pe alții să ne conducă.

 

kristopher1

România încă mai este furnizor de genii?

Asta e problema generațiilor oamenilor geniali care apar în condiții de haos și dezastre sociale și naturale. În România, geniile sunt recunoscute niște moaște, căci după ce mor, le plângem de milă, căci ele mor în sărăcie așa cum a fost Țuțea, Iustin Capră și alte genii ale poporului nostru

Suntem o țară care nu știe să-și păstreze geniile, iar din cauza asta, de la cârmă conducerii decid soarta copiilor, tinerilor și bătrânilor toți corupții și imbecilii. Problema noastră este să învățăm să-i păstrăm în țară, Vișinel, dar ține minte, aceste genii apar în condiții de haos. Se mai numesc oameni de criză, în caz de cutremure sociale, ieșiri în masă a populației sunt chemați oameni cu inteligențe antrenante să dea soluții. Când rămânem fără aceștia, să te gândești la o natură denaturată încă din virginitate, în care nu mai găsești copaci, decât animale moarte, pești transformați în monștrii, apă otrăvită și aer poluat. De plopii fără soț nu mai e loc în discuție…

 

Să vorbim despre Drepturile Copilului din România… sunt lege?

Există așa ceva?!

 

Cât timp legile sunt votate orbește, nu ne putem gândi decât la cifrele dezastruoase privind condiția de sărăcie în care trăiesc milioane de copii. Cazul de la Sfânta Maria și alte centre sunt doar câteva exemple care nu fac decât să demonstreze că legile sunt doar niște documente bifate de dragul imaginii noastre în Europa. Să știi că un sistem de protecție, putred cum e, nu pică dacă dai cu barosul. Pică atunci când lânga el crește ceva sănătos, adevărat, viguros. Nu m-am apucat să lovesc în sistemul ticăloșit pentru ca sistemul are atat de multa elasticitate încât nu pică la lovituri, e învățat cu loviturile. Admir inițiativele tale, înființarea Consiliului Tinerilor Instituționalizați, un sistem adevarat care are vigoare, tărie și viață proprie.